رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، در همایش «الگوی مفهومی عفاف جنسی» با بیان اینکه نگاه به مدل تربیتی عفافمحور باید از دو منظر «صیانتی» و «تربیتی» باشد، تصریح کرد: مدل تربیتی عفاف جنسی به صورت سلبی یا ایجابی باید منجر به تقویت حجاب شود و نگاه صیانتی نیز از گسترش بیعفتی در جامعه جلوگیری میکند.
طهرانچی ادامه داد: تربیت شامل شش ساحت «علمی، فناوری و نوآوری»، «اقتصادی و حرفهای»، «زیباییشناختی و هنری»، «تربیت اعتقادی، اخلاقی و عبادی»، «اجتماعی و تمدنی» و «زیستی و بدنی» است که باید به همه ابعاد آن توجه شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: ما در دانشگاه یک رسالت جامع تربیتی در ابعاد ششگانه ساحتهای تعلیم و تربیت داریم و باید دانشگاهی توانا در علم، توانا در زندگی اجتماعی و صاحب دانش اجتماعی داشته باشیم تا دانشجویان بتوانند وضع معیشت خود را در آینده به نحو احسن رقم بزنند و از طرف دیگر از سلامت روح و جسم بالایی برخوردار باشند. این محیط باید کاملاً همه وجوه تعلیم و تربیت را در بر گیرد. غفلت نکنیم که دیگران از غفلت ما بهره خواهند برد.