نویسنده:   میثم محتاجی     تاریخ نگارش:   1396/11/25     ساعت:   18:21:50
بازدید:   716
 
 
مدیر عامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی؛ ذائقه سازی از عناصر قابل توجه تولید محصولات فرهنگی است.

مدیر عامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: امروزه ذائقه سازی یکی از عناصری است که باید در تولید محصولات فرهنگی به آن توجه شود.


دکتر سید محمود مرویان حسینی در نشست نقد و بررسی تقویم قدس رضوی که با حضور مدیر عامل چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی، مدیر عامل به نشر و جمعی از پژوهشگران و محققان دست اندر کار تهیه تقویم قدس رضوی که در تالار شیخ طوسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، عنوان کرد: برای فعالیت‌هایی که به صورت مستمر، مفصل و پردامنه انجام می‌شود، همفکری و هم اندیشی‌های نیاز است تا تغییراتی به منظور ارتقا کیفیت صورت گیرد. 
وی ابراز کرد: یکی از فعالیت‌های مستمر در این مرکز کتاب ارزشمند «المعجم فی فقه لغة القرآن و سر بلاغته» است که در جلسات مختلفی نقد و بررسی شده است. تقویم قدس رضوی از دیگر فعالیت‌های مستمر بنیاد است. این تقویم گر چه به ظاهر یک کتابچه‌ای است که زمان بندی تاریخ و مناسبت‌های روز را بیان می کند اما در حقیقت یک کار فاخر فرهنگی به شمار می‌رود.
مدیر عامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، ادامه داد: تقویم قدس رضوی، طی سه دهه از سوی این مرکز منتشر می شود و همواره مورد استقبال آحاد مردم، مدیران، فرهنگیان و... قرار گرفته است. همگان به این اثر به مثابه کار فرهنگی می‌نگرند و مورد استقبال آنان قرار گرفته است.
وی همچنین، تنوع محتوا، گزیده‌گویی و کوتاه‌نویسی را از مزایای این تقویم برشمرد و تصریح کرد: در این تقویم ویژگی‌هایی همچون، دنبال کردن اهداف پنهانی، شاخص‌سازی ارزش‌های اسلامی، علمی، اخلاقی، اجتماعی، انقلاب اسلامی و... کاملا مشهود است.
مرویان حسینی افزود: این اثر در طول سال‌ها با اشراف حجت الاسلام و المسلمین الهی خراسانی و زحمات مستقیم ایشان منتشر شده است که دغدغه‌ها و اهتمامی که در انتشار این اثر داشتند قابل تقدیر است.
وی با بیان اینکه هیچ کاری بی نیاز از ارتقا و تکمیل نیست، افزود: ما نیازمند نظرات دست اندرکاران، کارشناسان، استادان و صاحب نظران و همچنین آحاد مردم هستیم که باید با برنامه‌ریزی‌های لازم، نظرات آنان ارزیابی شود و در اختیار ما قرار گیرد.
مدیر عامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، خاطر نشان کرد: در نظر داریم در سال‌های آینده، این تقویم را فاخر، سودمندانه‌تر و معطوف به نیازهای جامعه هدف تولید کنیم و یکی از اهداف این نشست هم همین موضوع است.
وی با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که شبکه پرجمعیتی از مخاطبان را برای این محصول فراهم آوریم، ادامه داد: این تقویم با هماهنگی چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی که وظیفه چاپ و انتشار آن را بر عهده دارد و به نشر که در حوزه توزیع این محصول فعالیت دارد، تولید می‌شود.
مرویان حسینی تصریح کرد: امسال برای نخستین بار محصول جانبی تقویم بین الملل را به سفارش مرکز امور بین الملل آستان قدس رضوی تولید و توزیع کردیم.