مدیر عامل مؤسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی گفت: تقویم قدس رضوی شناسنامه بنیاد پژوهشهای اسلامی است و تبدیل به برند آستان قدس رضوی شده است.
مهندس مسعود فرزانه در نشست نقد و بررسی تقویم قدس رضوی که با حضور مدیر عامل بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی، مدیر عامل به نشر و جمعی از پژوهشگران و محققان دست اندر کار تهیه تقویم قدس رضوی در تالار شیخ طوسی بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، عنوان کرد: منابعی که در این تقویم استفاده میشود مورد اعتماد همگان است.
وی ابراز کرد: تقویم قدس رضوی از 32 سال گذشته که مسئله کالای فرهنگی مطرح نبود، ریشه دوانده است و در حال حاضر به شجره طیبه تبدیل شده است.
مهندس فرزانه، با اشاره به سایه سنگین فضای مجازی بر نشر مکتوب، ادامه داد: خوشبختانه نشر جایگاه خودش را حفظ کرده و در واقع مردم از محصولات فرهنگی که گزیدهگویی دارند، بیشتر از متنهای مفصل استقبال میکنند.
وی در ادامه رعایت اعتدال در دو قطبیسازی سطحی و شعاری شدن تقویم قدس رضوی را از دیگر مزیتهای این تقویم برشمرد و اضافه کرد: محتوای تقویم قدس رضوی بسیار مطلوب است و دغدغه اصلی در حوزه توزیع و شمارگان آن است.
مدیر عامل چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی، با ارائه پیشنهاداتی در خصوص ارتقای سطح کیفی این تقویم، خاطر نشان کرد: برقراری امکان اختصاصی سازی ویژه مخاطبان در سنین مختلف، ایجاد یک پایگاه اطلاعرسانی با در اختیار داشتن برخی از امکاناتی همچون، فروش اینترنتی و پیش فروش محصول، توسعه محصولات مرتبط همچون تقویم جیبی، دیواری و...، بازنگری ترتیب مطالب، برخی از موضوعاتی است که در راستای سطح کیفی این تقویم باید مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: اگر احادیث شنیده نشده و گفته نشده جای احادیث تکراری را بگیرد و همچنین جملاتی که در بردارنده نیاز و معظلات روز جامعه است در این تقویم گنجانده شود قطعاً تاثیر گذارتر خواهد بود.
مهندس فرزانه، با اشاره به چگونگی نحوه چاپ این تقویم گفت: بهتر است این تقویم در قطعهای مختلف به ویژه خشتی که بسیار مناسب تقویم است، به چاپ برسد.
وی افزود: همچنین میتوان برای چاپ این تقویم از رنگهایی که با نشاطتر است استفاده کرد و جنس کاغذ میتواند سبک تر باشد تا تقویمی سبک تر و فاخر تر را به مردم عرضه کنیم.