دکتر بابادی با اشاره به اینکه شناخت شبکۀ پژوهشگران در حیطههای تخصصی تعلیم و تربیت و بررسی نقاط ضعف و قوت از دستاوردهای سفر علمی به اصفهان بود، اظهار داشت: دستاورد مهم این بازدیدهای علمی، هویتیابی و سنجش میزان کارهای خود ما است.
مدیر گروه تعلیم و تربیت اسلامی بنیاد پژوهشهای اسلامی همچنین، با تأکید بر نوع مخاطبان مراکز مورد بازدید، گفت: در برخی از این مراکز مخاطبان عام مد نظر بودند که برای این جنس از مخاطب ما نیاز به شکیل بودن و آراستن ظاهر کتاب داریم تا به واسطۀ آن در مخاطب ایجاد انگیزه کنیم؛ اما در بین مخاطبان خاص به ویژه پژوهشگران، محتوای کتاب اهمیت بیشتری دارد.
امین بابادی افزود: با توجه به نقاط قوت این مراکز، نقاط ضعفی هم در برخی آثار و تولیدات آنها دیده میشد؛ از جمله در تولید کتاب وقتی فیشبرداری انجام میشود و جمعبندی آن بدون هیچ گونه نظر و نقد، چاپ میشود، عنوان پدیدآورنده اثر مؤلف نیست بلکه او تنها گردآوری انجام داده است. حال اینکه متأسفانه روی جلد بیشتر آثار که تنها جمع آوری مطالب دیگران است و پدیدآور نکته یا نظری به آن نیفزوده است، عنوان مؤلف آورده میشود و این صحیح نیست.
این پژوهشگر حوزه تعلیم و تربیت تصریح کرد: دغدغۀ تربیتی در جامعه زیاد شده است؛ اما این سؤال پیش میآید که چرا با تمام فعالیتهای انجام شده، هنوز جایگاه درستی در این زمینه نداریم و دستاوردهای ناچیزی داریم. بنابراین میطلبد که مراکز پژوهشی با انجام بازدیدهای میدانی و رصد کارهای یکدیگر از تولید آثار همسان و به نوعی موازی کاری بپرهیزند و به دنبال پروراندن ایدههای نو باشند.